Tuesday 4 August 2020

KREDIT KOMUNITI ATAU AH LONG?


expressloanbyiza

Ada lagi ke yang masih keliru apa tu Syarikat Kredit Komuniti?.

" iza syarikat ni sama macam ah long ke?ishhh...kalau ah log saya taknak lah!.."
.
Soalan ni dah kerap orang tanya iza..biasanya yang pertama kali nak cuba benda nilah yang terlintas dalam kepala mereka. Bagi iza, bagus bertanya. Tak salah pun nak tanya.
.
Bagi yang tak tahu iza nak explain dulu..apa tu Syarikat Kredit Komuniti ni.
.
Syarikat Kredit Komuniti ni adalah Syarikat yang diwujudkan untuk memberikan Pinjaman kepada mereka yang telah disenarai hitam kat bank atau dengan kata lain tak lepas nak meminjam dengan bank.
.
KPKT telah menjenamakan semula daripada nama sebelum ni Syarikat Pinjaman Wang Berlesen kepada nama baru iaitu Kredit Komuniti.
.
Kerajaan bagi lesen kepada syarikat persendirian utk menjalankan perniagaan memberi pinjaman kepada mereka yg tak lepas meminjam di bank.Ini bertujuan nak elakkan orang ramai meminjam dari ah long.
.
Syarikat Kredit Komuniti di bawah pantauan KPKT- Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan dan KPKTlah yang mengeluarkan lesen kepada Syarikat Kredit Komuniti.
.
expressloanbyiza
Logo Rasmi Kredit Komuniti Yang Dikeluarkan oleh KPKT.

.

Dah tentu sangat berbeza dengan Ah Long, dimana Ah Long tidak berdaftar,tidak ada lesen dan adalah individu yang bergerak dari satu tempat ke satu tempat yang lain juga tidak ada office yang tetap.
.
Jadi, pilihlah Syarikat yang Berdaftar,dipantau oleh KPKT,ada office tetap untuk memudahkan anda jika berlaku sesuatu yang tidak diingini.
.
Dan juga..
.
Syarikat Pinjaman tidak sesekali akan mencederakan peminjam, mengugut, menyimbah cat, bakar rumah, pukul orang atau melakukan sebarang keganasan terhadap peminjam kerana Syarikat yang berdaftar perlu 'renew' lesen dan tidak boleh ada kes jenayah seperti itu.
.
Harap dengan perkongsian iza kali ni anda semua dapat sedikit gambaran. Jika ada lagi soalan nak tanya boleh je Whatsapp iza.
.

Jika ada pertanyaan boleh Whatsapp Iza

https://kliksini.my/expresloanbyiza

.
Nota:
Syarikat Kredit Komuniti berdaftar sama sekali tidak mintak apa-apa bayaran dari peminjam. Yang mintak tu semua penipu!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.