Sunday 3 November 2019

PINJAMAN JADUAL MENURUN

pakej jadual menurun

Sebelum kewujudan Pakej Jadual Menurun ni..rata- rata akan membayar bayaran bulanan yang tinggi..kalau dulu-dulu 7% -12% sebulan adalah rate biasa

Bagi yang dah biasa pinjam..memang akan tahu situasi ni.
Memang terbeban nak bayar setiap bulan.Tapi apakan daya tiada sumber lain di saat kecemasan, terpaksa juga ambil.Nak pinjam kawan atau sedara mara pun tak ada yang dapat bantu RM100-RM200 mungkinlah ada yang boleh tolong.

Iza memang sangat faham..hari - hari mendengar "cerita" client..kadang turut bersimpati dan kadang-kadang ikut menangis juga...

Pada tahun 2017 iza dan sahabat ambil inisiatif untuk cuba approach bos..mana nak tau dapat turunkan rate ke apa..kurang jugak beban peminjam dan cepat habis hutang mereka..

Kami cadangkan rate menurun setiap bulan..gile ke apa..masa tu mana ada syarikat buat lagi..kalau ada pun 3 bulan sekali menurun

Cubaan demi cubaan akhirnya bos setuju !

Hepy bukan main lagi..ye ke bos aku ni..entah- entah gimik je..sape nak buat rate rugi macam ni..tapi kami berdua tak tunggu lagi terus tukar semua rate dan iklan di FB masa tu 6% menurun setiap bulan.

Tak lama kemudian dia turunkan lagi 5% menurun dan kekal sampai ke hari ini.

Alhamdulillah..semua berjalan lancar..walau dalam hati risau bos tipu-tipu..dan sekarang dah hampir hujung 2019 rate ni tetap berjalan dan ramai antara client kami dah habis bayar pun loan mereka..

Ni antara client iza yang dah habis bayar..

pakej jadual menurun
Client WhatsApp nak tanya baki pinjaman


pakej jadual menurun
Iza pernah ajar cara kira fullsettelemnt masa mula-mula dia apply


pakej jadual menurun
Bayaran yang dibayar juga sama seperti yang iza ajarkan untuk settle.
Dia bayar mengikut jadual dan ada lebihan duit dia bayar habis


Syukur sangat..akhirnya dapat juga ringankan beban mereka-mereka yang tengah susah..ini sahaja yang terbaik dapat kami bagi..

Yelah..pinjaman ni "high risk" loan ditawarkan pada mereka-mereka yang dah ada "bad record" dengan pihak bank.Pinjaman ni adalah sebagai pilihan ke-2..lepas tak layak dengan bank

Jadi risiko untuk peminjam lari amatlah tinggi.Bagi syarikat kecik yang tak banyak fund macam bank boleh melingkup kalau tak betul-betulkan..jadi janganlah mintak rate atau prosedur yang sama seperti bank..sedangkan dengan bank pun awak-awak tak bayar.

Ambil peluang cubalah apply yang paling rendah...cari yang terbaik di antara yang terbaik..kami dah bantu apa yang kami mampu..kalau nak samakan dengan bank anda juga kena mempunyai kreteria yang layak diberi pinjaman.Siapa yang nak percaya untuk memberikan pinjaman pada individu yang tak dikenali.

Ini adalah bisnes bukan bantuan kebajikan masyarakat..JKM pun nak bagui bantuan mereka siasat dulu tau..

Kesimpulannya..
Pilih syarikat yang terbaik dan penting untuk tahu :-
  • Berapa tempoh bayaran balik
  • Berapa Kadar Faedah pinjaman
  • Berapa jumlah jika nak buat early settlement
  • Di mana Syarikat beroperasi dan nama syarikat
  • Berdaftar ataupun tidak ( iza akan share cara buat semakan lesen dengan kpkt di posting seterusnya )
Semoga info kali ni membantu anda-anda yang tengah survey syarikat yang terbaik di antara yang terbaik 
👍




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.